28.10.09

kesah si perjuang-angan

dalam beberapa hari sahaja lagi.
aku akan mula bertempur dan berjuang.
dugaan memang bertubi-tubi datang ketika ini.
serangan dari dalam bak musuh dalam selimut.

wahai

malas.leka.lesu.lalai.longlai

berambus kalian dari diri aku!
kalian tiada tempat dalam daku!


tidak lupa juga musuh2 dan anasir2 luar yang durjana.
sentiasa mencari ruang dan peluang untuk menyelinap.
sang nafsu yang mahu melemaskan dan menghanyutkan.
segerombolan syaitan yang selalu menghasut jahat.

aku perlukan persiapkan diri dengan segalanya.
kerana untuk aku melawan seorang tampak mustahil.
dengan itu maka aku seru panglima2 kesatriaku.
mereka sememangnya memberi aku kekuatan abadi.

wahai

rajin.semangat.fokus.tabah.

datanglah kalian kepada daku!
kalian amat diperlukan untuk peperangan aku.


tidak akan aku lupa kepada DIA YANG MAHA ESA.
mohon dan tawakal lah kepada-NYA.
aku hanya mampu berusaha dan merancang.
namun DIA yang menentukan segalanya.


nota kecik: FINAL EXAM aku akan bermula 31OCT diikuti 1,8,9NOV
dan berakhir pada 13NOV. Doakan kejayaan aku.mana tahu ada diantara
kalian yang makbul doanya.aminnnnnnnnnnn....

9 comments:

myQza said...

ya! Kami berdoa.. dan kamu perlu berusaha..

semoga berjaya!

asilahmuhajer said...

usaha selagi boleh.

orang kata its never too late until it is too late.

Samaira said...

do the best
wish u luck :)

chokio_nia said...

okey..gudluck exam..=)

abaikan segala mush dlm selimut itu..

Pisey said...

ingat kau sorang nak final?
aku pun weh.
aha.

jom2 setadi semua.
3,4,5,7,10

tarikh2 harus berusaha sebelum cuti semester.

yeagh!

MYRAspberry said...

good luck!!!
mine nye exam 6 n 10 nov je.. lepas tu?? merdeka... im not a student lagi dah pastu. hihi

PAP said...

terima kaseh kamu-kamu semua.
doakan aku dapat jawab exam dengan tenang dan sukses.
aku pun doakan kamu-kamu sukses jugak!

Seroja Jingga said...

final exam yek..
salamt belajar and good luck..
akak dah tak sanggup nak exam2 nih
ehhehehe

good luck k

PAP said...

kakSEROJA: exam itu penyeksaan kah? huhu.terima kaseh.