21.4.11

Hahaha...

hahaharapan palsu.
hahaharapan dah musnah.
hahahati hampa.
hahahancurnya hati.
hahahaprak pun takda.
hahahampeh ade la.
hahahalamakkkk.
hahahaduyaiiiiiii.
hahahaktuiiiii


hahaharammmmmm....

nota kaki kecik:
don't be too hopeful because at the end it just hopeless.

2.4.11

Selamat Hari Menjadi Pak Su untuk Kedua kali buat Aku

Diumumkan bahawa secara rasminya, hari ini aku telah dilantik sebagai Pak Su untuk kedua kalinya setelah Kakak Ipar aku selamat melahirkan seorang lagi bayi comel yang juga merangkap anak buah aku yang kedua.

Bayi comel yang berjantina lelaki ini diberi nama Haikal Qayyum.

Tahniah diucapkan kepada abang dan kakak ipar aku di atas kemunculan insan baru di dalam keluarga mereka. Setelah anak sulong, Nur Saidah Qistina kini Haikal Qayyum melengkapkan lagi kehidupan mereka sekeluarga. Sepasang anak bersama sepasang ibu dan ayah.

Kelahiran Si baby boy yang comel ini sangat unik kerna tarikh kelahirannya adalah sama dengan tarikh kelahiran si Bapak iaitu 2 April. Dah macam cerita P.Ramlee la pulak, 'Anak Bapak' sungguh. Memang seronok sakan la si haikal nanti bila dah besar, yela Best-day sama dengan bapak. Konpem special bapak dia bagi hadiah. =)

Jika dilihat kecomelan si baby Haikal ini sedikit sebanyak mengikut kecomelan yang ada pada Pak Su nya jugak lah. Nak buat macam mana kan, 'comel itu ada di situ..' (^_^)

nota comel: Bila dah dapat jadi Pak Su untuk kali kedua ni, terasa diri aku makin tua la pulak. aduyai. Kengkawan pun dah ramai yang tunang, yang dah kawin pun ada. aduyai. takpelah kan, sampai seru sampai masa sampai jodoh ke jinjang pelamin jua akhirnya. aiceh. (*o*)


29.3.11

menanti hari meniti diri

tik..tok..tik..tok..

masa berjalan tanpa henti setiap hari
malah kadang kala mungkin juga berlari
meninggalkan manusia keseorangan sendiri
dan membuatkan manusia mencari-cari

dup..dap..dup..dap..

dan apabila kehidupan itu tidak diisi
seakan tiada apa yang berada disisi
walau hati kau sekuat dan sekeras besi
namun kau tetap akan merasa sangsi
kerna kau terlalu buta untuk mewarisi
kerna kau terlalu angkuh untuk menjadi saksi

maka kau akan terus menanti hari meniti diri
jangan sampai esok tiada lagi
menyesal kau sampai ke mati

titik noktah tanpa henti.

tik..tik..tik..tik..

22.3.11

kerepek lemau

mari mengunyah kerepek lemau.
walaupun lemau tapi masih enak dikunyah.

aku kunyah,

kunyah lagi,

sampai lumat.

mari sambung mengunyah kerepek lemau.

14.3.11

sudah jatuh ditimpa tangga dihempap pulak dengan buah kelapa!



DI SEBALIK BENCANA TSUNAMI JEPUN



laporan berita yang disiarkan oleh akhbar KOSMO! kegemaran Usop 'kite bakor..kite bakor..'


dipetik dari laman twitter hero citer nur kasih kegemaran Kak Limah



kartun yang disiarkan oleh Berita Harian, suratkhabor kegemaran Pak Munawir


Lepas satu, satu dan satu lagi cerita kurang enak untuk didengar dari media-media masa Malaysia tentang bencana Tsunami yang melanda Jepun beberapa hari yang lalu. Sungguh tidak manis untuk kita mempersendakan sesuatu yang tidak sepatutnya dipersendakan. Janganlah kita terlalu gelap hati untuk tidak mengambil tahu hati dan perasaan orang lain yang sedang bersedih di atas malapetaka yang menimpa. Cukup-cukuplah menconteng arang di muka sendiri sebelum muka kita jadi hitam legam sampai orang lain tak kenal dan tak mahu ambil tahu.

Bak kata orang-orang yang macam karam singh walia,
" sudah jatuh ditimpa tangga dihempap pulak dengan buah kelapa"


kesian pakcik ni. sudahlah jatuh basikal kena hempap pulak dengan basikal,beg dan payung ditambah pulak dengan suasana hujan menjadikan keadaan pakcik ini bertambah sadis dan tragik. Tragedi Oktober betui. Sabo ajelah ek pakcik.

marilah kita mencari keinsafan diri untuk seketika.

9.3.11

dimana keadilan




gengster jalanan abidal dengan selambernya melakukan choke slam kepada abang robin van persie. tiada kad dilayangkan oleh pengadil iaitu pakcik Massimo Busacca kerana pakcik ref ini ingat dia sedang mengadili sukan wrestling dan bukannya sukan bolasepak.


tetapi setelah sedar yang sebenarnya dia adalah pengadil perlawanan bolasepak maka dengan tegasnya pakcik ref melayangkan kad kuning kedua kepada abang robin van persie atas alasan melambatkan permainan selama 2saat walaupun wisel yang ditiupnya tidak dapat didengari oleh abang robin dek kerana kebisingan yang amat sangat di dalam stadium. tapi kerana ingin menunjukkan betapa hebatnya kuasa pengadil yang dulunya tidak pernah pun bermain bola di dalam stadium berkapasiti 95,000 penonton maka inilah kesengalan yang ditunjukkan oleh pakcik ref ini.

persoalannya, dimana keadilan di dalam bolasepak?


28.2.11

never stopped

" We weren't given a prayer but we never stopped believing. "

20.2.11

belief and believe

"Without belief we can do nothing, that is why we must believe."


17.2.11

kepuasan sejati bolasepak


















malas nak cakap banyak tapi ARSENAL menang dengan BARCE-LONELY. jadi aku mahu menikmati kemanisan kemenangan selagi boleh. berlagak selagi mampu.

15.2.11

menyampah

aku kini di dalam fasa untuk mengaktifkan kembali jari jemari dan jugak otak fikiran untuk menulis semula kerana sejak kebelakangan ini, terasa tersangatlah kurang rasanya belog ini diisikan dengan tulisan-tulisan comot aku. Bukan tidak mahu menulis tapi kekadang kemalasan yang datang menyerang diri sememangnya sangat kritikal sehingga belog ini dibiarkan sepi tanpa kata-kata. Sesungguhnya motivasi tahap gaban diperlukan untuk membarakan semangat untuk menaip kata-kata yang seterusnya menghasilkan tulisan-tulisan bagi menghiasi laman belog yang sememangnya gelap gelita ketika ini. sangat suram keadaan belog ini sekarang. barangkali harus ditambah dengan lampu lip-lap-lip-lap supaya mungkin ceria sedikit suasana macam nak sambut hari raya. merepek meraban dengan menulis amat menghiburkan hati sendiri walaupun orang lain tidak paham namun apa aku kesah?

semoga aku akan terus menulis.

walaupun orang menyampah.

yang penting jangan buang sampah merata-rata.

5.2.11

Pabila Pap Berlari



TARIKH : 16 APRIL 2011
MASA : 9 MALAM
JARAK : 42KM, 21KM, 11KM, 5.5KM




Dengan sukacitanya dimaklumkan bahawa aku akan memasuki acara larian seperti dinyatakan di atas bagi 5.5km aje pun. Diharapkan tiada sesiapa yang terkejut dengan tindakan paradigma aku ini kerana semua ini dilakukan dengan hati yang rela, tanpa sebarang unsur paksaan atau hasutan dari mana-mana pihak ataupun setan.

Sebarang surat menyurat untuk memberi semangat ataupun tips2 kepada pelari pilihan anda ini sila hantarkan ke alamat seperti yang terlintas di kepala otak masing2. terima kasih.

2.2.11

aku mahu lari

aku mahu lari.
aku nekad
sudah lama aku begini
kali ini pasti
tiada lagi alasan harus diberi
semua ini untuk diri sendiri
apa kata orang tak mahu peduli

aku mahu lari
akan paksakan diri
untuk melangkahkan kaki
bermula esok hari
segalanya akan berubah nanti
insyaAllah dengah izin Ilahi.


nota tapak kaki: aku sebenarnya hanya nak lari mengeluarkan peluh aje a.k.a. jogging. Jadi jangan salah paham atau salah tafsir tau.bak kata orang putih yang tak berapa nak putih "dont judge a book from its cover girl"

18.1.11

berangan + angau = berangau

sekali sekala melayan rasa jiwang dalam hati.
bila hati sudah ada taman la katakan.
malas nak cakap banyak,
mau layan lagu jiwang sambil berangan dan melayan angau.


video

10.1.11

ketidaksempurnaan

ketidaksempurnaan.

melihatkan sahaja dari susun atur huruf dan abjad perkataan ini sudah cukup untuk menggambarkan betapa 'tidak sempurna' nya maksud perkataan tersebut.

terimalah hakikat bahawa manusia biasa itu sangat penuh dengan ketidaksempurnaan.
"mana ada orang yang sempurna dalam dunia ini!"


betul ke tidak?
Mari kita lihat.

Allah itu Maha Bijaksana sekali.
diciptakan-Nya manusia itu dalam keadaan yang tidak sempurna dan serba kekurangan supaya manusia dapat belajar untuk mengisi ketidaksempurnaan tersebut. memang benar, sesungguhnya manusia itu adalah sebaik-baik mahkluk yang diciptakan oleh Allah tetapi harus diingat bahawa masih terlalu banyak perkara yang harus dipelajari oleh manusia itu.

bukankah kehidupan ini suatu proses pembelajaran yang tidak akan tamat.
jadi jikalau manusia diciptakan sebegitu sempurna maka tidak akan ada apa-apa yang akan dapat dipelajari lagi. Maka proses kehidupan akan tamat kalau kehidupan terlalu sempurna.
jika difikir-fikirkan balik, maka sememangnya ketidaksempurnaan itu perlu bukan?

setiap manusia punya cara tersendiri untuk mengisi ketidaksempurnaan masing-masing.
kita tidak mungkin mampu untuk menjadi sempurna namun kita sentiasa boleh untuk menjadi yang lebih baik dari sebelumnya. semuanya bergantung kepada keupayaan kita untuk belajar dan mengambil pelajaran daripada apa yang telah dilalui didalam kehidupan itu sendiri.

seharusnya matlamat untuk mengejar kesempurnaan itu ditukar dengan membaiki ketidaksempurnaan yang ada kerana 'kesempurnaan' itu adalah sesuatu yang belum pasti manakala 'ketidaksempurnaan' itu pula adalah sesuatu yang sudah nyata. Maka lebih mudah untuk melihat yang nyata daripada yang belum pasti, bukan?

maaf andainya tulisan ini punya 'ketidaksempurnaan'.


nota kecik: Lihat sahaja Nabi Adam,kehidupan di dalam syurga yang sudah sebegitu sempurna itu pun masih Nabi Adam terasa kesunyian dan disebabkan itu Allah menciptakan Hawa sebagai pelengkap hidupnya.Dan dari cerita ini maka menunjukkan bahawa manusia ini memang tidak sempurna.

nota hati
: apakah aku sudah temui 'Hawa' buat diriku? jeng..jeng..jeng.

7.1.11

keluh kesah aku tak kesah

tahun baru telahpun dimulakan beberapa hari yang lalu.

semua orang akan cakap pasal azam tahun baru.
mahu jadi macam itu lah,
mahu jadi macam ini lah,
mahu jadi macam pak lah pun ada kot.
tak kesah lah kan hidup masing-masing.
kalau nak jadi kedekut taik hidung masin.
itu pun tak ada salah dan tak perlu aku kesah.

apa yang penting?
bukan kerjasama sebab aku bukan wonderpet mahupun wondergirls.
hanya satu yang perlu untuk diri aku
iaitu menetapkan kembali hala tuju
supaya aku tidak hanyut atau sesat
dalam kehidupan di sini dan di sana jua.

sememangnya sudah menjadi lumrah manusia
untuk menjadi yang lebih baik,
mahu mendapatkan yang terbaik,
dan ingin terus dalam keadaan baik.
tapi mungkin jugak ada sebahagian yang mahukan yang terbalik.
sebahagian manusia paranormal mungkin?

kurangkan mengeluh dalam kehidupan seharian sebab tak baik jadi insan yang tak bersyukur
banyakkan berpeluh dalam kehidupan seharian sebab aku dah makin tembam dan kembang

kurangkan pembaziran sebab sekarang semua benda harga makin naik, makin mahal
banyakkan menabung sebab untuk masa depan yang cerah, nak kawin nanti senang

kurangkan manis dalam minuman sebab harga gula makin mahal
banyakkan manis dalam senyuman sebab itu adalah sedekah

kurangkan ketawa terbahak-bahak sebab tak elok nanti hati makin lagho
banyakkan senyuman ikhlas sebab dapat buat sedekah dan dapat pahala free

kurangkan membuat dosa sebab tak mahu jadi hamba Allah yang hina
banyakkan buat amal ibadat sebab bila lagi nak tambah bekalan akhirat kan?

teruskan berpikiran positif
sebab bak kata dr. fadilah kamsah
insan yang cemerlang datang dari akal dan hati yang tenang, jiwa yang mantop!

hentikan tabiat negatif.
katakan tidak pada rokok dan perokok.

akhir kata,
amalkan gaya hidup yang sihat,

Selamat Tahun Baru 2011.









2.1.11

hero remaja 2010

poster hero remaja 2010