8.9.09

Qistina dan Aku

Qistina..Nur Saidah Qistina..nama yang tak asing lagi bagi aku...
Dah lama rasanya aku tak jumpa dia, hampir setahun lamanya...
Dia membuatkan aku sedar betapa hidup ini begitu pantas berlalu pergi...
Sedar tak sedar aku dah makin tua rupanya. Tua dari segi usia tapi dari segi perangai aku rasa aku masih lagi belum matang sepenuhnya. Kembali kepada kisah Qistina,sebenarnya Qistina ni anak buah aku yg sulong la korang jangan salah anggap plak. hehehe.Bukan apa,tadi abang aku ada anta MMS si Qistina ni jadi terdetik la plak aku nak tulis pasal anak buah kesayangan aku ni.


hye i'm Nur Saidah Qistina, u can call me baby Qis...


Sejak kelahiran si kecik ni, maka secara rasminya aku dah jadi pakcik dengan gelaran 'pak su'. diulangi PAKCIK...P.A.K.C.I.K (gelaran yang selalu digunakan untuk orang tua-tua..hehehe).


sape lagi comel? baby Qis ke Pak su dia? hehe...


Alahai terasa makin tua aku rasanya, pejam celik pejam celik je kan?
Bila dah makin dewasa ni, mulalah kita teringat balik zaman kanak-kanak riang kita dulu rasa cam nak jadi budak-budak kecik je balik. Hidup happy je memanjang tak payah nak pikir segala masalah dunia yang serabut dan kelam-kabut ni.

main kejar-kejar dengan kengkawan ~
naik beskal pusing-pusing taman ~
main aci nyorok petang-petang ~
main guli, gasing, lelayang ~

naik beskal pusing-pusing taman dengan kengkawan


Tapi ni sume dulu la masa hingus kita masih meleleh lagi. Jadual waktu harian budak-budak kecik waktu petang dengan kengkawan kan. Skang sume dah jadi kenangan manis, dah jadi sebuah ceritera dalam hidup, dah jadi kisah silam yang tak mungkin kita lalui lagi. Masa ni mula la kita pikir, kalo lah ada mesin masa konfim kita nak kembali ke masa lampau kan?

p/s: tak sabo nak pelok cium Qistina lagi. dulu mase raya thn lepas dia kecik lagi skang dah setahun lebih dah umur dia. Abang aku cakap Baby Qis ni dah nakal, keletah budaknya....hehehe.
" Baby Qis come to uncle PAP..come..alaaa bucuk-bucuk!! "


No comments: