18.4.10

Penanam Anggur

Untuk pengetahuan semua, aku baru sahaja menamatkan pelajaran di UiTM. Maka secara tak rasminya, aku sudah pun jadi seorang penanam anggur amatur. Disebabkan penanaman buah anggur yang tidak sesuai di Malaysia sebab cuaca negara kita yang terlalu panas maka aku pikir aku tidak boleh menjadi seorang penanam anggur yang profesional.

Oleh yang demikian, aku telah nekad untuk mancari pekerjaan lain selain menjadi penanam anggur profesional walaupun aku tahu kerjaya penanam anggur ini sangat popular di kalangan orang-orang muda macam aku ini.

Syukur,Alhamdulillah aku telah dipanggil untuk menjalani temuduga di beberapa buah syarikat makanan. Walaupun bukan syarikat yang berkaitan anggur tapi aku tetap terima dengan hati yang terbuka bak kata orang tua "kau jangan nak berlagak sangat, apa kau fikir kau bagus sangat!"

Walaupun aku sangat berat hati kerana terpaksa melupakan hasrat untuk menjadi seorang penanam anggur profesional terkenal dunia tapi aku redha. Mungkin aku akan berjaya sebagai penanam buah yang lain pulak. Lagipun macam-macam buah ada dalam dunia kan..kan..kan..

Doakan kejayaan aku wahai kawan-kawan sekalian.


penanaman buah anggur semakin popular sekarang ini


salah seorang penanam anggur yang telah berjaya..

5 comments:

sI tEDI said...

good luck.. jgn kontrol ensem sgt masa temduga okey?

mohamadyasir46 said...

da ensem nak kontrol ape lagi..kan pap?pap comel..

aienrozaini said...

selamat berkerja pap persieee...

n owh tahniah sbb telah bergraduasi juga XD

ikhlas,
ain dan keluarga =P

Che Kay said...

berkat selamat~

PAP said...

TEDI: terima kaseh pakcik tedi yang ensem..hehe

yasir: kau memang babam...hahaha

ain: amboi2...dah ada keluarga ek skang...hehehe.

che kay: amin berkat che kay la harapnya...aminn..